fanfanfanfanfanfanfansatanfanfanfanfanfanfaaaaaaaaan

Fan vad jag känner mig less på dålig service. Det är ett jävla fenomen som sprider sig genom landet likt en löpeld.
 Det började med att jag skulle försöka få till internet och tv till lägenheten, det gick ju inte så satans bra då de ville veta vilket telefonnummer som varit kopplat till lägenheten tidigare, vilket ju kanske inte är det lättaste att veta då de flesta som bott i denhär lägenheten typ förmodligen ligger på kyrkogatan 14 och tar det jävligt lugnt.

Men på telias hemsida så har de en chattfunktion på kundtjänst, supporten eller vad de nu kallar det, så jag skrev dit och förklarade situationen och frågade om inte hon kunde ta reda på vilket nummer som funnits här, eller om hon kunde beställa allting åt mig via nätet. Svaret jag fick var: "Det här är inte ett supportärende. Jag får vänligen be dig att kontakta vår kundtjänst"
OCH VAD ÄR DET FÖR SKILLNAD MELLAN SUPPORT OCH KUNDTJÄNST!? Men rar som jag är hade jag inte riktigt börjat brinna än, utan skrev ett utförligt brev till kundtjänsten istället.
Typ tre dagar senare fick jag svar tillbaka, där de bad om precis de uppgifter jag redan hade angett, SAMT att det ville att jag skulle ta reda på vilket nummer som tillhört lägenheten tidigare!!! Det var ju för fan därför jag skrev. DÅ BRANN JAG.

Fan ta telia tänkte jag. Kollade boxer. Samma skit där. Men jag försökte lugna ner mig själv, jag behöver ju internet och tv, trots allt. You fix this.

Jag fick en tanke om att det kanske går att googla fram något gammalt nummer, så jag skrev in adressen och riktnumret i sökmotorn och tada, där fanns ju ett uråldrig 510-nummer.. NÄR hade man sånna nummer i ÅNÄSET? vi kör ju all in på 20 numera. Elvy kanske tillhörde ett förgånget sekel, who knows.

Så nu är det fixat, så sjukt grym jag är. Däremot nu då, så har jag ju fått spotify gratis i 12 månader av telia som tack för att jag nu tillhör eliten av sveriges sämst omhändertagna kunder, och skulle aktivera det nu idag.
Tror ni det går!! Noooooooooo, spotify är onödigt starkt kopplat till facebook nu och ja, det går liksom inte att ändra inställningarna, så verkar som att jag får betala för premium i all evighet.

Och som en sista grej måste jag bara. SÅGA. TELIA. LITE. TILL.
Dom har alltså, som jag sa:

SUPPORT

KUNDTJÄNST

men dom har också...

PREMIUM-SUPPORT.

Till en kostnad av 19 kr i minuten, eller högt 299 per samtal så kan man alltså få vettig hjälp. dom har nämligen samlat sina allra BÄSTA medarbetare till premiumsupporten. Det måste ju vara nåt sorts skämt, snacka om att spotta på sina kunder... Sjukt selektivt beteende. Fan inte okej från det ledande bolaget inom telefoni i Sverige.

Skit på er, skitTelia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0